ונציה – רובע סן מרקו

רובע סן-מרקו הוא לב ליבה של העיר על הארכיפלג. הרובע העמוס וההומה תיירים מתרכז כולו לכיכר סן מרקו האייקונית. בכיכר עומדת גאה הקתדרלה המשוגעת של העיר בסמוך לארמון הדוּקאלֶה, שליטה ההיסטורי של העיר. אתרים אלו הם מהידועים והצפופים בכל איטליה ובטח מהיפים שבהם.

כיכר סן מרקו
כיכר סן מרקו

שימו לב!!! מדריך זה עוסק בכל האתרים והאטרקציות בקרבת כיכר סן מרקו

למדריך השלם לביקור בונציה – איך להגיע, מה לאכול ולאן ללכת, הקליקו כאן…

לכל מה שצריך לדעת על ביקור באתרים המפורסמים לאורך הקָאנָאלֶה גְרָנְדֶה האייקונית…

לכל מה שצריך לדעת על ביקור באיי הארכיפלג הסמוכים – לידו, מוּראנו, בּוּראנו וטורְצֶ’לו…

 

מפה של רובע סן מרקו

 

רובע סן מרקו

כיכר סן-מרקו

סימן ההיכר האייקוני של העיר, כיכר סן-מרקו רחבת הידיים, היא הלב הפועם של ונציה. המקום בו כל תיירי העיר מתרכזים בצפיפות רבה. הכיכר הפוטוגנית והאלגנטית, מוקפת משלושת עבריה בבניינים זהים בעלי שלוש קומות של גלריה משובצות עמודים. היא נפתחת כלפי חלקה המזרחי, אל עבר פנינת הכתר של העיר – הבּזיליקה של סן-מרקו ומגדל הפעמונים – הקָמְפּינָלֶה שנמצאת מימינה. מראה הכיכר במבט אל עבר הבּזיליקה והקָמְפּינָלֶה הוא האימג’ הידוע ביותר של ונציה. כמובן בתנאי שהכיכר מלאה ביונים.

אם התמזל מזלכם והכיכר אינה מפוצצת בתיירים, שבו באחד מבתי-הקפה הרבים הפרושים בפאות הכיכר. תהינו מהחוויה הבלתי נשכחת הזאת על כוס קפה ומאפה או ארוחת צהריים קלילה וטעימה.

למדריך השלם לביקור בונציה – איך להגיע, מה לאכול ולאן ללכת, הקליקו כאן…

 

בּזיליקת סן-מרקו

הבּזיליקה המרהיבה על שמו של מרקוס הקדוש, היא השעטנז המושלם שבין שיא הארכיטקטורה של העולם הבּיזנטי-רומנסְקי יחדיו עם ארכיטקטורה גותית. זה מתבטא במגדלים המחודדים הרבים המעטרים את המבנה המסיבי.

לסיור מעמיק בבזיליקה + כניסה ועקיפת התור…

המבנה האדיר הזה חולש על הפאה הימנית של הכיכר הנקראת על שמה. בצמוד אליה מגדל הפעמונים – הקָמְפּינָלֶה, המתנשא לגובה של כמעט מאה מטרים. המבנה הבּיזנטי עצום הממדים נבנה בצורה ריבוע, עם חמש כיפות ענקיות החולשות על קו הרקיע של ונציה.

הקתדרלה (הדוּאומו, מקום מושבו של הבישוף) של ונציה היא אחת העתיקות ביותר בארץ המגף. תחילת הבנייה הייתה במאה ה-9 לספירה. הקתדרלה הוקמה בסמוך למקום מושבו של הדוגֶ’ה, שליט העיר מטעם האימפריה הבּיזנטית. נקראה על שמו של מרקוס הקדוש, פטרונה של העיר, שעצמותיו כאמור הובאו לעיר ונקברו בבּזיליקה.

כיכר סן-מרקו והבּזיליקה הם הלב התיירותי של ונציה. בכמעט כל רגע נתון ובכמעט כל עונה הכיכר והבּזיליקה מפוצצות בתיירים. קחו זאת בחשבון בביקורכם, אין כמעט שום דרך להימנע מצפיפות היתר. יש להתייחס לצפיפות התיירים בונציה בדיוק כמו שמתייחסים לגאות וההצפות שבעיר, כחלק ממהותה של העיר. יש פשוט להשלים עם זה וזהו.

ונציה סן מרקו
הכניסה לקתדרלה סן מרקו

הקָמְפּינָלֶה

מגדל הפעמונים של הקתדרלה מציע את אחת מתצפיות הנוף היפות והמיוחדות של ונציה. כולנו מסכימים שאת ונציה יש לראות מלמטה תוך כדי שיט בתעלות, אך אין שום פגם בלראות את הפלא הזה גם מרום של מאה מטרים.

המגדל העתיק נבנה במהלך השנים הראשונות של המאה העשירית והתמוטט בשנת 1902. על אף שהקָמְפּינָלֶה של היום הוא בניין חדש שנבנה עשר שנים לאחר ההתמוטטות (כולל המצאה מודרנית מופלאה – מעלית!!!!), הוא העתק מדויק של המגדל העתיק שעמד בגאון יותר מאלף שנים. זאת עם כל היתרונות של הארכיטקטורה המודרנית (בואו נראה כמה זמן המגדל החדש יחזיק).

בהחלט מומלץ לחכות בתור בכניסה ולעלות לראש הקָמְפּינָלֶה. מדובר באחת החוויות התיירותיות המרגשות ביותר בונציה המאפשרת תצפית מרהיבה מעין הציפור על העיר הימית ועשרות האיים שבה. ביום בהיר ניתן לראות את האיים היותר מרוחקים שבלגונה ובהחלט מדובר בחוויה מרנינה.

לסיור המלא באתרי כיכר סן מרקו – הבזיליקה וארמון הדוקאלה…

גשר האנחות ונציה
שיט תחת גשר האנחות

ארמון הדוּקאלֶה Palazzo Ducale וגשר האנחות Ponte dei Sospiri

בצמוד לבּזיליקה של סן-מרקו נמצא ארמון הדוּקאלֶה. מקום מושבו ההיסטורי של שליט הרפובליקה של ונציה – הדוגֶ’ה (כן… משם מגיע הדוצֶ’ה). הארמון עצמו נבנה בסמוך לקתדרלה במהלך המאה ה-14. במשך מאות שנים ריכז את כל הפעילות הפוליטית והמשפטית של הרפובליקה.

הארמון כיום הוא מוזיאון המציג את אורח חייהם הנהנתני של שליטי הרפובליקה של ונציה. השליט ומשפחתו התגוררו הארמון מתקופת שלהי ימי-הביניים (המאה ה-15) ועד סוף תקופת הבָּארוק (המאה ה-17). הביקור כולל את חדרי מגוריו של הדוגֶ’ה ומשפחתו. בהחלט מומלץ להיכנס למוזיאון אולם קחו בחשבון את התור הענקי של המבקרים שנדמה שאי אפשר להימנע ממנו. אם אינכם רוצים להיכנס לתוך הבניין בהחלט מומלץ לתור בסביבת הארמון. הפסדה החיצונית הבלתי נתפסת של הארמון היא יצירת אמנות גותית ענקית אחת לכשעצמה ובשבילה לא באמת צריך לעמוד בתור.

הכניסה לארמון הדוגֶ’ה על חוף הלגונה בואכה כיכר סן מרקו, היא מקום שוקק תיירים ותוסס. כאשר תעלו על הגשר בסמוך לכניסה תראו מצד ימין את גשר האנחות, אחת מהאטרקציות הפופולריות של ונציה. גשר מקורה זה שימש כמעבר של אסירים מבית-המשפט בארמון הדוגֶ’ה לבית הכלא מצידו השני של התעלה. נקרא על שם אנחות הייאוש של האסירים.

הדרך האידיאלית לראות את הגשר היא באמצעות שיט בתעלה הצרה שמתחתיו או מהגשר עצמו. קחו כמובן בחשבון שלא תהיו שם לבד אך זה עוד אחד מהמקומות שפשוט אסור להחמיץ.

לקניית כרטיסים און ליין ועקיפת התור, הקליקו כאן…

לאתר המוזיאון הקליקו כאן…

ארמון הדוקאלה
הארמון ומאחוריו כיכר סן מרקו

כנסיית סנטה מריה של הניסים Santa Maria dei Miracoli

אחת הכנסיות הקסומות ביותר בונציה, נמצאת בסֶסְטְייֶרה קָנָרֶגְ’יו מרחק הליכה של סביב רבע שעה מגשר ריאלְטו. עיקר פרסומה של הכנסייה הוא בפּסדה מצופת השיש שלה, שהיא אחת משיאי הסגנון הארכיטקטוני של הרנסנס הונציאני.

כמובן שאל תפספסו שיטוט רגלי במבוכים הצרים מלאי התעלות שמסביב לכנסייה. קָנָרֶגְ’יו הוא אחד הרובעים הפחות מתוירים של ונציה אבל ללא ספק אחד המקסימים שבהם. הרובע משובץ בהמוני כנסיות, גשרים קטנים, תעלות צרות ורחובות צרים המלאים במסעדות, בתי-קפה ודוכני מזון מעולים.

כתובת: Campiello dei Miracoli

סקולה סן מרקו
פסדת השיש המופלאה של הסקולה גרנדה די סן מרקו

בּזיליקת יוחנן ופאול הקדושים Basilica dei Santi Giovanni e Paolo

אחת הכנסיות היפות בונציה ממוקמת בסֶסְטְייֶרה קָנָרֶגְ’יו. הבּזיליקה היפה היא מעין פּנתיאון מקומי כאשר בתוכה קבורים רובם של שליטי העיר בתקופה שלפני הרפובליקה האיטלקית. בתוך הכנסייה כל קבר של דוגֶ’ה מקושט ויש לו קפּלה משלו.

הפסדה החיצונית של הבּזיליקה גבוהה ומרשימה אך מחווירה לעומת הפסדה שמימינה, זאת של הסקולה גרנדה די סן מרקו Scuola Grande di San Marco. פסדה מקסימה עשויה שיש עם אלמנטים ארכיטקטוניים עדינים להפליא. הבּזיליקה והסקולה חולשות על הכיכר היפה Campo Santi Giovanni e Paolo, אחת הכיכרות היותר גדולות ומרשימות מחוץ לרובע סן מרקו.

 

הארְסֶנָלֶה Arsenale di Venezia

בדומה ללידו, גטו, בּיאנלה ועוד, גם ‘ארְסֶנָלֶה’ הוא שם ונציאני שהפך לגֶנֶרי. זאת לתיאור מקום בו מייצרים ומאחסנים כלי נשק (וגם קבוצת כדורגל לונדונית די פופולארית) – ארסנל. הארְסֶנָלֶה נמצא ברובע קסְטֶלו באמצע הדרך שבין כיכר סן-מרקו וגני הבּיאָנלֶה.

הארְסֶנָלֶה הוקמה בחסות האימפריה הבּיזאנטית במהלך המאה השמינית, וייצרו בה ספינות וכלי נשק שנפוצו לגייסות בכל תחומי האימפריה. סימן ההיכר של הארְסֶנָלֶה הוא שני מגדלי השמירה המבוצרים בשני צדדי התעלה הנכנסת למתחם הספנות. כיום הארְסֶנָלֶה מתפקדת כחלק מחלל התצוגה של הבּיאָנלֶה וכחלק מהביתן האיטלקי הענק. כמובן שאם אתם בונציה בזמן הבּיאנלה, אל תחמיצו את התצוגות בתוך המתחם המרשים.

לסיור מקיף ברובע קסטלו, הקליקו כאן…

הארסנלה בונציה
הארסנלה בונציה

מידע רלוונטי נוסף שאולי יעניין אותך:

כתיבת תגובה