קניות ברומא הכל על שופינג ושווקים

רומא היא עיר עם אוריינטציה ברורה לכיוון השופינג. אזורי הקניות המובהקים של העיר מציעים כמות כמעט בלתי נתפסת של חנויות ורשתות וההסתובבות בינן היא הנאה אחת גדולה.

ויה קורסו
ויה דל קורסו

 

מהם האזורים לשופינג ברומא?

  • רחוב הקניות המרכזי של רומא הוא הויה דל קורְסו, שבחלקו הצפוני לכיוון פִּיאצָה דל פּופּולו הוא מדרחוב קניות פר אקסלנס
  • מויה דל קורְסו יוצאים רחובות על גבי רחובות עמוסים בחנויות. הן מזרחה לכיוון פִּיאצָה דל סְפּניָה ופִּיאצָה בֶּרְבֶּריני, שם לרוב מרוכזות חנויות היוקרה. כמו גם רחובות שיוצאים מערבה לכיוון פִּיאצָה נבונה ונהר הטיבֶּר שגם הם מלאים בחנויות, מסעדות, בתי-קפה וסופרמרקטים.

הרומאים עצמם אוהבים מאוד את השופינג בעירם ורובם של מי שנמצאים בחנויות הם מקומיים. רומא היא אינה עיר מובהקת של מציאות, המחירים בה יחסית גבוהים בהשוואה לחנויות בערים אחרות באיטליה או כמובן באאוטלטים, אך חווית ההסתובבות בה היא אחת הנעימות בארץ המגף. בעיקר בגין האלגנטיות של החנויות והגודל האדיר של אזור הקניות הראשי של העיר.

  • אזור ויה דל קורְסו מלא ברשתות בינלאומיות בתווך המחיר הבינוני
  • לרוב המחירים ברשתות אלו סבירים לחלוטין כך שאם אתם לא יוצאים מרומא ומגיעים לאאוטלטים, בהחלט מומלץ לקנות בהן יש לא מעט סניפים של זארה או H&M במרכזה של רומא והמחירים שלהם הרבה יותר טובים מאשר המחירים בארץ

למדריך השלם לביקור ברומא – איך להגיע, מה לאכול ולאן ללכת, הקליקו כאן…

ויה קונדוטי
יוקרה בויה קונדוטי

אאוטלטים

  • האאוטלט בקסְטֶל רומאנו והאאוטלט בואלֶמונְטונה הם שני האאוטלטים הגדולים מחוץ לרומא
  • שניהם נמצאים בסמוך לכבישים המובילים דרומה לכיוון מחוז קָמְפָּנְיָה
  • האאוטלט בקסְטֶל רומאנו פועל לא רחוק מן העיר וניתן להגיע אליו באוטובוס שיוצא כל חצי שעה מתחנת הטרמיני. האאוטלט פתוח במשך כל שעות היום, עד השעה שמונה בערב. הוא מציע מבחר גדול של רשתות יוקרה איטלקיות כמו רשתות בינלאומיות בינוניות ויוקרתיות במחירי רצפה
  • האאוטלט בקסְטֶל רומאנו מאוד פופולארי גם על תיירים וגם על תושבי רומא

בואלֶמונְטונה ישנו אאוטלט הדומה באופיו אך גדול בהרבה מזה שבקסְטֶל רומאנו. אולם הוא יותר מרוחק ופחות נגיש מרומא. האאוטלט רחב, נוצץ ומרשים וצמוד לגן השעשועים הפופולארי “ארץ הקסם”. הוא מלא הן במותגים והן במסעדות מעולות. אם אתם בדרככם לנאפּולי ולאמלְפי ברכב שכור ברור שכדאי לכם לעצור באאוטלט בואלֶמונְטונה.

לא מומלץ לקפוץ אליו הלוך וחזור מרומא, הנסיעה לאאוטלט עורכת יותר משעה בתחבורה ציבורית וברור שלא מומלץ לשכור רכב בזמן שהותכם ברומא.

 

מפה של שווקים וקניות ברומא

 

שווקים ברומא – אוכל רחוב, פשפשים, ענתיקות ומציאות

פּורְטֶה פּורְטֶזֶה Porte Portese

על הגדה המערבית של הטיבֶּר בדרומו של רובע טְרָסְטֶוורֶה פועל אחד משווקי הפשפשים הגדולים, המרשימים, המטונפים והמגניבים ביותר באירופה. שוק שהוא כולו ביטוי של כל מה שמהותי לאיטליה – רעש, צפיפות, קומבינות, שתדלנות, רמאות והרים על גבי הרים של סחורה. סחורה שברובה המוחלט היא ג’אנק טהור אך מיעוטה הוא ממש מציאה. כלומר כל מה שצייד מציאות של שווקי פשפשים אוהב ומחפש.

  • פּורְטֶה פּורְטֶזֶה הוא אחד השווקים הגדולים באירופה, יש בו הכול מהכול
  • השוק עצמו הוא כאוטי מאוד. חסר את האסתטיקה הבסיסית של השווקים הצפון אירופאים או את השיק של השווקים בפאריז או בלונדון. אך השוק מלא באופי מחוספס ופשוט חוויה אדירה
  • בין אם אתם באים לשוק לשם החוויה או שבאים לשם צייד מציאות, בטוח שתיהנו מהשוק התוסס. אלא אם כן אתם אגרופוביים

השוק פעיל בכל יום ראשון, החל מהשעות המוקדמות של הבוקר ועד שעות הצהריים המאוחרות. החל מהבוקר השטח של השוק מוצף באלפי מקומיים ותיירים שנהנים מכל מה ששוק פשפשים יכול להציע.

  • השוק מחולק פחות או יותר למקטעים. בחלקו כולל בגדים (מזויפים או יד שנייה); בחלקו דברי סידקית במצב רעוע; בחלק המעניין ביותר, מאות דוכנים שונים עם כמעט כל חפץ וינטג’ שאתם יכולים להעלות על דעתכם
  • ציידי מציאות ווינטג’ רציניים יגיעו הרבה לפניכם מוקדם בבוקר
  • אבל גם בשעות הבוקר היותר מאוחרות ישנה בשוק סחורה נדירה ומגניבה מכל רחבי אירופה. חלקה ישנה, חלקה שבורה, חלקה ממש עתיקה ואפילו ישנן מציאות שכמובן חייבים להתמקח עליהן
  • רוכלי שוק העתיקות הם מאוד ממולחים. למרות הרושם הראשוני שיוצרים, יודעים היטב מה יש להם ביד ומה טיב הסחורה שהם מוכרים.

שעות פתיחה: ימי ראשון, לפנות בוקר עד שעות הצהריים

כתובת: Viale di Trastevere

מרקטו דל פיורי
מרקטו קאמְפּו דל פְיורי

שוק האוכל בקאמְפּו דל פְיורי

שוק האוכל הלא גדול בכיכר המרכזית הוא אתר שבכל מקרה תגיעו אליו בכל שיטוט בסיסי ברחובותיה של רומא. עיקר הקסם של שוק האוכל הוא באסתטיקה המרהיבה שלו ובאווירה הנעימה.

מומלץ בחום לקנות שם מיני פירות או ירקות אקזוטיים ולטעום אותם יחדיו עם גבינות או נקניקים ומאפים מקומיים. אלו נמכרים גם הם בשוק.

שעות פתיחה: שני עד שבת, 7:00 – 13:30

כתובת: Campo de` Fiori

כיכר ונציה
כיכר ונציה

 

שוק הענתיקות של פּונְטֶה מיליבְיו Mercatino antiquariato di Ponte Milvio

שוק חדש יחסית שפועל משנת 1994, נערך פעמיים בחודש בימי ראשון בבוקר בשכונה הצפונית של רומא. לחובבי הז’אנר מומלץ בחום להגיע לשוק הרגוע והאסטטי הזה, במרחק נסיעה קצרה באוטובוס בסמוך לגשר מיליביו החוצה את הטיבֶּר צפונה.

השוק בפּונְטֶה מיליבְיו שונה לחלוטין באופיו מהשוק בפּורְטֶה פּורְטֶזֶה. מדובר בשוק מסוגנן מאוד, מסודר מאוד, עם סחורת ענתיקות ברמה האיכותית הגבוהה ביותר וכמובן שממש קשה למצוא בו מציאות. עיקר ההסתובבות בשוק היא לשם האווירה ומישוש הסחורה, כמו מעין סיבוב שופינג בפּראדה או בגוצ’י. השוק השקט מוצף באספני ענתיקות רציניים ובמיני עשירים שרוצים לקשט את ביתם בסחורת וינטג’ איכותית.

כתובת: Via Riano 15

שעות פתיחה: ימי ראשון לסירוגין, 9:00 – 19:00

פיאצה די ספניה
מבט אל כיכר סְפָּניָה מהמדרגות הספרדיות המיתולוגיות

מרקטו בּורְגֶטו פְלָמינְיו Mercato Borghetto Flaminio

שוק עתיקות שכונתי ונחמד, למקרה ומיציתם את פּורְטֶה פּורְטֶזֶה האימתני והמבולגן ואת פּונְטֶה מיליבְיו האלגנטי. שוק שכונתי זה הוא פתרון ביניים לא רע בכלל עבור מי שרוצה שוק רגוע ונעים. אך גם כזה שיש אופציה ריאלית לקנות בו דברי וינטג’ ואפילו בגדים ותיקים יד שנייה של מותגי העל האיטלקיים. מותגי על כגון גוצ’י, ארמאני, וֶרְסָצֶה, דולְצֶ’ה וגֶבָאנָה ועוד.

  • השוק ממוקם מעט צפונית מפִּיאצָה די פּופּולו סמוך לקו אוטובוס וקו חשמלית שיוצאים מהכיכר
  • הוא פעיל כל יום ראשון דווקא בשעות היותר מאוחרות של הבוקר
  • בניגוד לשני השווקים החשובים האחרים שמומלץ להקדים אליהם, לשוק זה אפשר להגיע בשעות הצהריים (אחרי שמיציתם את פּורְטֶה פּורְטֶזֶה)
  • בשוק ליהנות מבראנץ’ או ארוחת צהרים באחת מהמסעדות באזור ולצלול לתוך השוק הסימפטי הזה

השוק יחסית קטן, וכולל לא מעט דוכנים והמון המון דברים שווים ביותר. הוא מציע בעיקר בגדים ודברי וינטג’ של חפצי יום יום מתחילת המאה ה-20. מרקטו בּורְגֶטו פְלָמינְיו הוא בהחלט מקום טוב למצוא בו מציאות או להעביר בו יום ראשון מהנה ורגוע.

כתובת: Via Flaminia 32

שעות פתיחה: כל ימי ראשון, 10:00 – 19:00

מידע רלוונטי נוסף שאולי יעניין אותך:

כתיבת תגובה