מידע וטיפים על לינה במלונות ודירות ברומא

רומא היא אחת הערים הכי מתויירות באירופה. כיאה למעמדה הנכבד, בעיר כמות גדולה מאוד של בתי מלון שסופגים את מיליוני התיירים שבאים לעיר בכל שנה. הכי מומלץ למצוא מקום לינה במרכזה העתיק של רומא. מרכזה העתיק של בירת איטליה מחולקת לכמה אזורים ורובעים שלכל אחד המאפיינים שלו ולכל אחד יתרונות וחסרונות.

ישנם אזורים תוססים ומתויירים שבטוחים מאוד לתייר וישנם אזורים שקצת פחות. יתרון רמת המלון ואיכות הסיבה תקבע בהכרח גם את מחיר הלינה. שוק המלונאות מתבסס על נקודת השוויון העדינה בין צרכי הלקוח לכמה שהוא מוכן לשלם. ברומא שוק זה נחשב לפראי במיוחד ועל כן חשוב ללמוד את הנושא מראש.

מזרקת טרבי בלילה
פונטנה די טְרָבּי מוארת בלילה

 

הרובעים שהכי טוב ללון בהם ברומא

איפה הכי כדאי ללון ברומא?

הנה 5 הרובעים שלדעתנו הכי כדאי ללון בהם ברומא:

  1. משולש הזהב של פיאצה ברבריני, ויה ונטו ופיאצה די ספניה – יוקרה ופאר ברומא הקוסמופוליטית
  2. פיאצה נאבונה – המרכז התוסס של רומא
  3. רובע מונטי והקולוסאום – המרחב הארכיאולוגי האייקוני של רומא
  4. כיכר הרפובליקה והטרמיני – המחירים הכי נוחים לכיס במרכז רומא
  5. הרובע היהודי וטרסטוורה – רומא המשפחתית והאותנטית
מפת אזורי שינה ברומא
מפת אזורי שינה ברומא (באדיבות Google Maps)

 

מלונות ולינה במרכזה של רומא

המלונות הכי יוקרתיים ואלגנטיים נמצאים בקרבת פיאצה די ספניה, הרובע הקוסמופוליטי של רומא. במשולש בין פיאצה ברבריני היוקרתית, סביבת ויה ונטו והכיכר של המדרגות הספרדיות, שורה של מלונות יוקרה פרטיים ובינלאומיים, שמציעים את רומא המלוא תפארתה והמחיר בהתאם. המלונות במרכז העתיק של רומא, סביבת פיאצה נאבונה הם לרוב קטנים יותר, ברמה של שלושה או ארבעה כוכבים ומאפשרים גישה מיידית לכל האתרים המרכזיים של העיר. ברובע מונטי וליד הקולוסאום, שורה של מלונות יוקרתיים יותר ופחות שמוכרים בעיקר את נוף המרחב הארכיאולוגי גם ביום וגם בלילה. מעט ממזרח, המלונות בקרבת כיכר הרפובליקה ותחנת הרכבת טרמיני לרוב נחשבים להכי נוחים לכיס במרכז העיר, חסרונם היא הסביבה. ברובע היהודי מלונות שקצת מתחשבים בקהל שומר הכשרות, ומעבר לנהר, המלונות המשפחתיים של טרסטוורה מציעים גישה לרובע התוסס עם המסעדות המעולות.

המדרגות הספרדיות עם שחר
המדרגות הספרדיות עם שחר

 

5 האזורים שהכי כדאי ללון בהם ברומא

סביבת פיאצה די ספניה

החלק התוסס של רומא נותר במהותו המרחב הכי בינלאומי של עיר הנצח, כיום בעיקר בשל התיירים. המרחב המתוייר שבין פיאצה די ספניה לויה דל קורסו, צפונה על פיאצה דל פופולו וגני ווילה בורגזה ודרומה לכיוון פיאצה ברבריני, הוא כנראה לב התיירות הרומאית המודרנית. זהו האזור של השופינג היוקרתי, של הבילוי בשעות הערב ושל האווירה הרומאית הרומנטית והנעימה ביותר שיש.

לרשימה של 5 מלונות אלגנטיים ללינה בקרבת פיאצה די ספניה…

באזור פיאצה די ספניה יש המוני בתי מלון, לרוב על הצד היותר יוקרתי של מפת התיירות. במעלה המדרגות, באזור ויה ונטו, מקבץ גדול של מלונות היוקרה של העיר, שמחירם המאמיר מתחרה רק ברמת השירות ואיכות הפינוקים שבהם. מקבץ זה יורד לכיוון פיאצה ברבריני, בו מרוכזות הרשתות הבינלאומיות כמו גם מלונות פרטיים ברמה גבוהה שבנויים בבתי אחוזות וארמונות מהמאה ה-18. בקרבת ויה דל קורסו ישנם גם שפע של מלונות, חלקם יקרים יותר או פחות, אבל הם בעיקר נהנים להיות במרכז העניינים והבילויים של רומא.

לבדיקת זמינות ומחירים במלונות בקרבת פיאצה די ספניה, הקליקו כאן…

הפנתאון ברומא
הפנתאון ברומא

סביבת פיאצה נאבונה

הרובע העתיק של רומא – הסנטרו סטוריקו הוא אחד מיעדי הטיול החשובים בעיר. בסביבת פיאצה נאבונה רחובות צרים וציוריים, שווקים צבעוניים, בתים יפיפיים וכל הטוב שיש לתרבות האוכל האיטלקית להציע לתייר. הלב העתיק של רומא הוא מבין המרחבים הכי פופולאריים על התיירים המבקרים בעיר, אלו שבאים לחוות את הצד הכי פסטורלי ותוסס של עיר הנצח.

לרשימה של 5 מלונות מעולים ללינה בקרבת פיאצה נאבונה…

פיאצה נאבונה האלגנטית שוכנת בלב הרובע, לא רחוק מהפנתאון, המבנה השמור ביותר של התרבות הרומית, וקאמפו דל פיורי, השוק המחוספס של רומא. הרחובות של הרובע הם היפים והרומנטים מכל רחובותיה של רומא, מוקפים בבתים ימי-ביניימים, פיאצות מקסימות והמון אפשרויות בילוי שונות. ברובע מלונות פרטיים אינטימיים, מסעדות מעולות (ותיירותיות), שופינג, ברים, בתי-קפה וגלידריות.

לבדיקת זמינות ומחירים במלונות בקרבת פיאצה נאבונה, הקליקו כאן…

פיאצה ונציה לעת ערב
פיאצה ונציה לעת ערב

סביבת הקולוסאום ורובע מונטי

החלק הכי עתיק של רומא הוא כנראה גם החלק הכי רומנטי של העיר היפה. הרובע של גבעת הפלאטין הוא בימינו בליל של אתרים ארכיאולוגיים ושל הווי עירוני תוסס ומתוייר במיוחד. בין האתרים הרומאיים, בראשם הסמל של העיר – הקולוסאום, נמצאים פה ושם גם רחובות של קניות ומסעדות, חלקם בצמוד לפיאצה ונציה ותחילת הויה דל קורסו וחלקם ברובע מונטי שנמתח ממזרח לקולוסאום.

לרשימה של 5 מלונות נהדרים ללינה בקרבת הקולוסאום…

בשל הפרופיל התיירותי הגבוה, בקרבת הקולוסאם שורה מרשימה מאוש של מלונות מעולים, חלקם מלונות פאר שמציעים את הנוף הכי יפה של רומא וחלקם מלונות ברמות נמוכות יותר שגם פחות מכאיבים לכיס. לישון לצל הקולוסאום זאת חוויה ייחודית ואם כבר ברומא אז למה לא להמיר את הלילות לחוויה על חושית של נוף ופינוקי מלון.

לבדיקת זמינות ומחירים במלונות בקולוסאום ורובע מונטי, הקליקו כאן…

הדרך האימפריאלית ברומא
הדרך האימפריאלית ברומא

סביבת התחנת הרכבת טרמיני

חלק גדול מהמלונות של רומא, בטח הדילים הכי טובים שניתן למצוא, נמצאים בסביבת תחנת הרכבת טרמיני וכיכר הרפובליקה. סביב התחנה כמות עצומה של מלונות, רובם ברמה של שלושה כוכבים ומטה. תחנת הרכבת טרמיני היא לא המקום הכי נעים להסתובב בו ברומא, בטח לא בשעות החשכה. הסביבה של התחנה יכולה להיות גם מאיימת. אולם, אזור זה מציע את מחירי הלינה הכי אטרקטיביים שיש ברומא ועם קצת ידע, נסיון ויישום של כמה טיפים, אפשר להינות מלינה חווייתית במחירים לא רעים בכלל.

לרשימה של 5 מלונות משתלמים ללינה בראש שקט בקרבת כיכר הרפובליקה והטרמיני…

הכלל הראשון והעיקרי ללינה בסביבת הטרמיני וכיכר הרפובליקה, היא לא ללכת על מלונות שנמצאים מזרחית מהתחנה ומהכיכר. לעומתם (הכלל השני), המלונות ששוכנים בכיוון הסנטרו סטוריקו של רומא, על ציר ויה נאציונאלה (הרחוב המרכזי שמוביל לפורום ולקולוסאום), יש בהם גם לא רעים בכלל ואפילו ממש טובים. הכלל השלישי – במלונות הציר המערביים מתחנה, חשוב לנהל בדיקות קפדניות על טיב המלון בכל העזרים האינטרנטיים שיש, גם ביקורות אינטרנטיות, גם המלצות ברשות החברתיות וגם שימוש בגוגל סטריט וויו. עם קצת עבודת הכנה, ניתן למצוא מלון ממש טוב, במחיר ממש הגון, שלא יושפע מהמוניטין של האזור.

לבדיקת זמינות ומחירים במלונות בטרמיני וכיכר הרפובליקה, הקליקו כאן…

גשר טרסטוורה בלילה
גשר טרסטוורה בלילה

סביבת הרובע היהודי וטרסטוורה

החלק הדרומי של רובע סיינט אנג'לו, מה שמכונה הרובע היהודי או הגטו היהודי, הוא מקום הלינה הכי טוב ברומא לשומרי כשרות. למזלינו, מיקומו של הרובע היהודי הוא נוח להפליא לטיול ברומא כולל גישה קלה לכל האתרים החשובים של העיר ולכיכרות המרכזיות.

לרשימה של 5 מלונות משפחתיים ללינה ברובע היהודי וטרסטוורה…

ממול הרובע היהודי, הרובע התוסס של טרסטוורה, אחד מיעדי טיול הערב הכי פופולארים ברומא. רבוע המגורים הפוטוגני מלא במסעדות ומקומות בילוי, מפוצץ בתיירים ומהווה יעד לטיול, כמו כמקום לינה ושהות מועדף. ברובע היהודי ובטרסטוורה שורה מרשימה של מלונות רובם על הצד הפרטי והאינטימי יותר של עולם התיירות. בשל הקרבה של טרסטוורה לרובע היהודי (לחצות את הגשר), הרובע הוא מקום לינה נוח גם כן עבור מי שרוצה לשמור על הכשרות ברומא.

לבדיקת זמינות ומחירים במלונות ברובע היהודי וטרסטוורה, הקליקו כאן…

עמודים בפורום
העיר מתעוררת

 

מידע וטיפים חשובים על מציאת לינה במלונות ודירות ברומא

הלינה ברומא היא נושא מורכב. כל מי שרוצה לטייל בעיר וללון בה בצורה נאותה חייב להכין את עצמו מראש. ההיצע ברומא גדול יותר ולרוב זול יותר מאשר בשתי אימפריות התיירות המתחרות של איטליה – פירנצה ונציה. יש לזכור שבאופן כללי רמת המלונות בעיר פחות טובה משתי הערים המתחרות. על כן מומלץ להיות מוכנים מראש ולא לנסות לאלתר לינה תוך כדי תנועה. ברומא אפשר ליפול ממש עם המלונות אז נא להיות ערניים. מקום לינה מושלם ברומא הוא הבסיס לטיול מושלם בעיר הנצחית, אז כמובן קראו בעיון את המשך הדף…

ל-12 מלונות רומנטיים לחוויה זוגית ברומא, הקליקו כאן…

(מצאתם מקום לינה מושלם ברומא? בואו לתכנן טיול בעיר המופלאה – לכל מה שרציתם לדעת על טיול רומא – שופינג, אטרקציות, אתרים, מתי לבוא? ואיפה לאכול?)

לילה ברומא
מבצר סיינט'אָנְגֶ'לו המואר

 

איך למצוא מקום לינה ברומא?

רומא היא בעלת ביקוש תיירותי גבוה מאוד במשך עונת התיירות החמה (מאי עד אוגוסט). כאשר מחוץ לעונה המלונות מציעים מחירים לא רעים בכלל. ההבדלים בביקוש בין העונות יוצרים מצב בו האביב והקיץ לרוב מלאים וקשה למצוא בהם לינה במלונות סבירים (מבחינת מיקום ומחיר). אולם היות וההיצע ברומא הוא גדול בסוף תמיד ניתן למצוא מקום גם בעונה החמה.

הפורום רומאנום
הפורום רומאנום

לעתים יש להתפשר על המיקום ולמצוא מלון מחוץ למרכז העיר. לרוב למלונות מחוץ למרכז העיר יש שאטל שלוקח הלוך וחזור אל וממרכז העיר. כמו כן רובם ממוקמים בצורה נוחה בסמוך לקו אוטובוס ישיר או קו תחתית. בהחלט מומלץ לברר את אופציות התחבורה/שאטלים. כך שבקיץ לא כדאי לפסול על הסף מלונות במיקומים גרועים.

ברמה הכללית רומא היא עיר מבוססת תיירות. חלק נכבד מכלכלת העיר תלוי בתיירות הנכנסת והתשתיות התיירותיות בהתאם. רומא היא עיר מלאה במלונות, וכמו בכל איטליה אין בה הרבה רשתות בינלאומיות, אלא בעיקר מלונות פרטיים. מיעוטם טובים, רובם סבירים וחלק (באופן מצער חלק לא קטן בכלל) פשוט לא טובים.

ישנו יתרון גדול ברשתות הבינלאומיות בעיקר על בסיס הסטנדרטים הבינלאומיים שהמלונות מנסים ליישם. כמובן שגם ברשתות אין קורלציה ברמת המלונאות בין מלונות האינטר-קונטיננטל המפוארים בגרמניה למשל, לעומת המלון של אותה הרשת ברומא. באיטליה, רמת המלונות תמיד ירודה יותר, גם אם מדובר ברשת בינלאומית.

בכל הנוגע לשוק העיקרי של המלונאות ברומא, מלונות שהם עסקים פרטיים ומקומיים, יש להבין שרמתם לא תהייה טובה לעומת מלונות פרטיים בארצות אירופה האחרות. על כן יש להפעיל הרבה שיקול דעת בבחירת המלון הנכונה. כמובן בהתבסס על המידע הזמין באינטרנט.

כיכר ונציה
כיכר ונציה

איפה לא ללון ברומא?

מבחינת המיקום ברומא יש פקטור אחד חשוב וידוע שחוזר בכל המלצה אפשרית. באופן מפתיע כבר עשרות שנים הפקטור הזה עודנו רלוונטי. רובם המוחלט של המלונות במחירים הסבירים ברומא מרוכזים ברובעים שמסביב לתחת הרכבת הטרמיני. הפקטור הבסיסי אומר שממש לא כדאי לקחת מלון ברובעים שממזרח לתחנת הרכבת. הטרמיני מאז ומתמיד הייתה תחנה נוראית והאזור סביבה ממש מגעיל ויכול להיות בעייתי בשעות החשיכה. אין לכם מה לחפש שם למרות המחירים האטרקטיביים של המלונות. כי כל האזור שמזרחית לתחנה ולא רק התחנה הוא די מפוקפק.

ברומא יש אלפי מלונות, חלקם הקטן אפילו שייכים לרשתות בינלאומית (בעיקר מותגי היוקרה). רובם הגדול של המלונות מרוכזים סביב תחנת הרכבת טרמיני. חלק ממזרח לתחנה (בשום אופן לא) וחלק ממערב לה לכיוון מרכז העיר (אופציה סבירה רק תעשו לכם טובה ותבדקו טוב טוב את המלון). האזור מערבית לטרמיני הוא האזור עם המלונות במחירים הטובים ביותר. יש שם כמה שהם סבירים בהחלט ויש לא מעט שהם נפילה.

ערב ברומא
ערב ברומא

 

טיפים לחיפוש מלון מושלם ברומא

ראשית חפשו מידע על המלון באינרנט

ישנם עשרות אתרי הזמנות באינטרנט ובכולם ישנה אפשרות להזין ביקורות על המלון. אם אתם מזמינים בבוקינג או בקיאק או אפילו דרך סוכנות בארץ, פנו קצת זמן ולימדו על טיב המלון אליו אתם מגיעים. חובה לקרוא ביקורות על המלונות בבוקינג (אמין היות ורק מי ששהה במלון יכול לכתוב ביקורת) או טריפאדוויזור (פחות אמין – פתוח לכל מי שרוצה לכתוב).

מזרקת המורי בפיאצה נאבונה
מזרקת המורי בפיאצה נאבונה
  1. תחפשו ביקורות בעברית – לרוב מקומות לינה בחו”ל לא יטרחו לזייף ביקורות בעברית. אם אתם רואים ביקורת בעברית תקנית (לא תרגום של גוגל טרנסלייט), צאו מנקודת הנחה כי מדובר בביקורת אמיתית. ביקורות בעברית לרוב יעסקו באותם דברים שיענינו את כולנו כישראלים.
  2. כמה ביקורות נכתבו על המלון? – אם אין הרבה ביקורות זה חשוד. תתמקדו במלונות שישנן עליהם מאות ביקורות.
  3. נפו ביקורות חשודות – תעשיית זיוף הביקורות היא תעשייה ענפה. כאשר אתם סוקרים מלון, תהיו חשדניים כלפי ביקורות טובות (אף מלון לא יכתוב על עצמו ביקורות שליליות).
  4. זהו ביקורות אמינות – הביקורות האמינות ביותר הן האלו שהן מאוזנות. אם אתם רואים נקודות טובות ונקודות רעות משולבות יחדיו באותה הביקורת קחו בחשבון שהביקורת אמינה.
  5. זהו דפוסים חוזרים – אם בהמון ביקורות רשום שהמלון רועש מבחוץ, אז לצערי כנראה המלון באמת רועש מבחוץ. לחילופין, אם בהמון ביקורות רשום שהמיטה סופר נוחה, אז מעולה היא באמת ממש נוחה… לילה טוב.

המלצה חמה של גיא – סיירו ברחוב של המלון בעזרת גוגל Street view

תוכנת Google Earth פתח בפנינו המטיילים את ההזדמנות לצפות מראש לאן אנו מגיעים. צאו לסיור בתוכנה הגניבה, דרכה ניתן לבדוק את טיב המלון וסביבתו. תבדקו האם ישנם חלונות נפתחים או האם החלונות של המלון מטונפים? תבדקו מה מצבו של הבניין מבחוץ, האם משופץ? האם ישנם דלתות או חלונות שבורים וכו'.

תבדקו גם את סביבתו הקרובה של המלון. האם הרחוב בו המלון נמצא סואן יתר על המידה? או להפך, האם הרחוב נטוש או מוזנח? האם יש הומלסים ברחוב? עסקים נטושים? ערמות של גרוטאות? וכו'. ברומא, מבחינת הביטחון האישי, תמיד עדיף מלון רועש ברחוב הומה על פני מלון שקט בסמטה צדדית.

אורות הקולוסאום ברומא
אורות הקולוסאום ברומא

מידע רלוונטי נוסף שאולי יעניין אותך: