אטרקציות ואתרים במילאנו | המדריך השלם

רובם של אתרי התיירות של מילאנו נמצאים במרכזה העתיק של העיר, בקרבת כיכר הדוּאומו האייקונית. מרכז העיר מכונה באיטלקית כסֶנְטְרו סְטוריקו ומקוטלג מוניציפאלית כ-Zona 1. את רובם של אתרי החובה ניתן לכסות בטיול רגלי, כולל הפסקות הכרחיות לשופינג באינספור הפסאז'ים ורחובות הקניות של המרכז. מילאנו היא השילוב המושלם לביקור באתרים אטרקציות בשילוב חוויה קולינארית צפונית משביעה וכמובן המון שופינג סופר משתלם.

הדואומו
הדוּאומו – הקתדרלה האייקונית של מילאנו

שימו לב!!! למדריך השלם לטיול במילאנו – מה לאכול? איפה לישון? איך להגיע? והכל על הכדורגל בעיר, הקליקו כאן… 

לרכישת המילאנו פאס – כל האטרקציות בכרטיס אחד, הקליקו כאן…

למציאת מקום לינה במילאנו, הקליקו כאן…

לרשימה של 9 מלונות פופולאריים במילאנו התוססת, הקליקו כאן… 

 

מפה של אתרים ואטרקציות במילאנו

 

מרכז מילאנו

הקתדרלה – הדוּאמו של מילאנו

זהו ה-אתר בעיר וגם סמלה. הקתדרלה המטריפה של העיר בנויה אבן שיש ומפוסלת לאורכה ולרוחבה בתבליטים המתארים דמויות מהתנ”ך ומסיפור חייו של ישו. על ראשה לא פחות מ-135 צריחים ובינם פסלים וגורגוילים כיאה לסגנון הגותי הצפוני.

הקתדרלה הנוכחית עומדת במקום בו ניצבה הבּזיליקה ומולה הפורום בימי הרומים. היא החלה להיבנות במאה ה-14 ותוכננה בסגנון גותי צרפתי. סיום הבניה הרשמי היה רק ב-1965. ניתן להבין את משך זמן הבניה שכן מדובר במבנה מפואר ומרשים העשוי ממיטב חומרי הגלם. כל הדרכים במילאנו מובילות אל הדואומו שנמצא ממש בלב העיר והוא מקום הצטלבות הרחובות המרכזיים של מילאנו. בסמוך אליו עוד כמה מאתרי החובה במילאנו עליהם יפורט בהמשך.

לקניית כרטיסי כניסה לטיפוס על גג הקתדרלה + כניסה למוזיאון הדוּאומו, הקליקו כאן…

כתובת: Piazza del Duomo

גלרייה ויטוריו עימנואלה השני במילאנו
שער הכניסה לגלרייה ויטוריו עימנואלה השני

גלריית ויטוריו עימנואלה השני (Galleria Vittorio Emanuele II)

זהו קניון ומעבר מקורה בין הדוּאמו לצפון מרכז העיר שעיקר הרושם ממנו הוא מהבנייה המרהיבה שלו. גלריית ויטוריו עימאנואלה השני הוא הקניון הוותיק ביותר באיטליה שנחנך ב-1877. זהו חלל רחב עם בנינים שנבנו כאילו מתחת לכיפת השמיים אך בעצם מקורים בתקרת זכוכית. בגלריה חנויות, מסעדות, בתי-קפה, מלון ודוכני מזון. אך כאמור שווה להיכנס אליה ולו רק בשביל לראות את המבנה המרשים הזה. כיפת הזכוכית מתנשאת מעל שלוש הקומות של הקניון לגובה של 47 מטרים.

במרוצת השנים ובמיוחד לאחר מלחמת העולם השנייה הבניין עבר כמה וכמה שיפוצים אך הקפידו בהם על שימורו. הגלריה צמודה לכיכר הדוּאומו ומשמשת כמעבר לכיכר הפּיאצָה דלה סְקאלָה (Piazza della Scala), היכן שממוקם אולם האופרה המפורסם ומהכיכר ניתן להמשיך לצפון העיר.

הגלריה והמעבר פתוחים 24 שעות ביממה אולם החנויות ברובן ייפתחו בעשר בבוקר ועד שמונה בערב.

אחד המקומות המסקרנים ביותר בגלריה הוא בית-הקפה קָמְפָּּרינו (Camparino) הפועל בה ברציפות למן 1915. במקום מוגש קפה, אפריטיף, גלידה ומאפים. ניתן לשבת, או כמנהג האיטלקים לעמוד ולשתות על הבר שבכניסה. הקפה במקום מעולה ומומלץ מאוד לשתות את הלאטֶה מאקיאטו (2 יורו על הבר). אחר הצהרים מומלץ לשתות כאפריטיב קמפּארי סֶלְטְז (Campari Seltz), 7 יורו על הבר, כאשר על הבר יוגשו ללא עלות נוספת חטיפים מלוחים למיניהם. זוהי אטרקציה חביבה במילאנו למי שרוצה לחוות בר/בית קפה איטלקי בסגנון ‘שנות העשרים הסוערות'.

בנוסף בגלריה כמה וכמה אטרקציות ביניהן אחת חדשה יחסית המאפשרת לעלות אל הגג וללכת לאורכו. זאת תוך כדי תצפית מהממת על כיכר הדוּאומו ועל העיר בכלל. זוהי ה-Highline Galeria שנפתחה רק ב-2015 ובעצם השלימה את חזונו של ארכיטקט הבניין הנודע ג'וזפה מֶנְגוני (Giuseppe Mengoni). העלייה לגג היא בין השעות 10 בבוקר ועד 8 בערב וכרוכה בתשלום של 12 יורו.

כתובת: Piazza del Duomo

בתוך גרלית עימונאולה השני
בתוך גלריית ויטוריו עימנואלה השני

מבצר סְפורְצֶסְקו (Castello Sforzesco)

המבצר הוא האתר השני בחשיבותו בעיר לאחר הדוּאומו והוא ממש אתר חובה במילאנו גם כן. כדאי להגיע אליו ולרדת בתחנת קֶיְרולי Cairoli וללכת לעברו בויה בֶּלְטְרָאני (Via Beltrani). משם לחזות במגדל ובמזרקה שתחתיו ואט אט להתקרב אל המבנה המרשים הזה. אם אתם במקרה על הקו הירוק M2 אז עדיף לרדת בתחנת לאנְצָה (Lanza). ממנה ללכת כמאתיים מטרים ולהגיע אל המבצר מצידו המזרחי.

המגדל שהוא גם אחד מסמליה של העיר – טורֶה דל פילארֶטֶה (Torre del Filarete). נקרא על שם האדריכל והאמן שתכנן אותו עבור הדוכּס במאה ה-15. יחד עם זאת המגדל שאנו רואים היום הוא שחזור שנעשה על פי ציור של המגדל מאותה תקופה. שכן המגדל קרס עקב פיצוץ של מחסן נשק שהיה בו כבר ב-1521. מעבר למבצר נמצא פארק סמפיונה.

לסיור מודרך במבצר האימתני, הקליקו כאן…

כתובת: Piazza Castello

קסטלו ספוצקו
מבצר סְפורְצֶסְקו

פארק סֶמְפּיונֶה (Parco Sempione)

זהו הפארק הגדול של מילאנו והוא נמצא מאחורי המבצר. הפארק הוקם אחרי איחוד איטליה (במחצית השנייה של המאה ה-19) על אדמות המבצר שעה שהועברו לרשות העירייה יחד עם המבנה עצמו. לפני כן שימשו אדמות הפארק לאורך הדורות כמגרש מסדרים צבאיים של הכוחות שהגנו על המבצר.

כיום בפארק מתקני שעשועים לילדים וכן רחבות דשא מוצלות על ידי עצים תמירים ושבילים נעימים לטיול. אין בפארק גינון יוצא דופן, אך הוא משמש כריאה ירוקה ומפלט ממרכז העיר ההומה במיוחד אם אתם מטיילים עם ילדים במילאנו שזקוקים להפוגה מהעומס הרב של רחובות העיר.

בכל אחד מקצותיו של הפארק ישנם אתרים מרכזיים בעיר: מבצר סְפורְצֶסְקו, ארקו דלה פאצֶ’ה וכן מוזיאון טְרייֶנָאלֶה שנמצא בתוכו. הפארק נעים מאוד להליכה ובשל קרבתו לאתרים רבים ניתן לשלבו כמעט בכל אחד מהמסלולים במילאנו.

הפארק פתוח בכל יום מהשעה 6 וחצי בבוקר ועד 9 בערב.

ארקו דלה פצה
אָרְקו דלה פאצֶ’ה

אָרְקו דלה פאצֶ’ה (Arco della Pace)

בקצהו של פארק סֶמְפּיונֶה עומד בגאון ‘שער השלום', הלא הוא הארקו דלה פאצֶ’ה. השער שהוצב במקום בו עמד שער עוד מהתקופה הרומית בשם פּורטה ג'יובְיָה (Porta Giovia). שער שנקרא על שמו של יופּיטר (המקביל לזאוס היווני, אבי האלים במיתולוגיה הרומית). על בנייתו של שער השלום הוחלט ב-1808, איטליה הייתה אז תחת שלטון נפוליאון והוא קבע את השער בקצה הדרך המובילה דרך האלפים מפריז למילאנו. אותה דרך החוצה את האלפים במעבר השוויצרי סימלון (Simplon), באיטלקית סימפיונַה. אם כן, לא לחינם השער מזכיר כל כך את שער הניצחון בפריז, שכן הוא תוכנן להיות הקצה השני שלו בדרך המובילה מפריז למילאנו כאמור.

בניית השער הושלמה רק ב-1838 וגובהו 25 מטרים. מפוסלים עליו תבליטים ופסלים המתארים אירועים שהתחוללו באיטליה ובמילאנו בפרט, בעיקר מהמאה ה-19 . בשל חשיבותו של מעבר סֶמְפּיונֶה מקומות רבים נקראים על שמו. אם כן הפארק, השדרה רחבת הידיים, הכיכר הגדולה שבמרכזה השער, כולם נקראים על שם המעבר. על כן באופן כללי כל האזור עם הכיכר הנאה והרחובות המקסימים נקרא סֶמְפּיונֶה.

יחד עם זאת, בניגוד לאח הפריזאי לא ניתן לטפס על השער. השער הוא לא אחת מהאטרקציות במילאנו אך אם אתם כבר בפארק שווה ללכת עד אליו ולו רק בשל חשיבותו ההיסטורית והקשר לנפוליאון. הכיכר במרכזה הוא מוצב, פתוחה ביום ובלילה בניגוד לפארק שכן היא חלק מהרחוב.

כתובת: Piazza Sempione

 

טְרייֶנָאלֶה – מוזיאון העיצוב של מילאנו (Triennale Milano)

קדורנה
תחנת המטרו של קאדורְנָה

מוזיאון לאומנות דקורטיבית שהוקם ב-1933 בלב פארק סֶמְפּיונֶה שבמרכז העיר (מאחורי המבצר). המוזיאון מאוד נגיש שכן הוא מצוי ליד תחנת המטרו והרכבת הגדולה קאדורְנָה (Cadorna) אליה מגיעה הרכבת משדה התעופה מאלפנסה, וכאמור סמוך למרכז העיר. כאשר תצאו מתחנת הרכבת חפשו את ויה פייטרו פָּאלֶאוקָאפָּה (Via Pietro Paleocapa) והִלכו בה לכיוון הפארק. שם הרחוב מתחבר לויאלה אמיליו אלְמָאנְיָה (Vialle Emilio Alemagna). הרחוב בו מצוי המוזיאון.

במוזיאון תצוגה קבועה אך מרביתו הן תצוגות מתחלפות מדי כמה חודשים. ‘בתוך עמו הוא שוכן', ומוצגות בו יצירות מחזית העיצוב העולמי. שכן, איטליה ומילאנו בפרט היא אחד המרכזים העולמיים החשובים ביותר בכל הנוגע לעיצוב. המתחם כולו בנוי ממוזיאון, מרכז העיצוב ופארק בו ישנם פסלים מקסימים. בפסלים ניתן לגעת ואף לשבת על חלקם ולצלם תמונות נחמדות.

המוזיאון עצמו נקרא גם פָּלָצו דלה ארְטֶה (Palazzo dell’Arte) והוא עשוי כמעט כולו משיש. מוצגים בו פריטים שונים החל מכלי מטבח ועד למכונות כתיבה שנבחרו בשל חשיבותם בשינויים שהם חוללו בעולם העיצוב. ללא ספק מדובר באתר חובה במילאנו עבור אנשים מתחום העיצוב.

כתובת: viale Emilio Alemagna 6

לאתר האינטרנט של המוזיאון, הקליקו כאן…

פארק מילאנו
פארק סֶמְפּיונֶה

ציור הסעודה האחרונה בכנסיית סנטה מריה דלה גראצְיֶה (Chiesa Santa Maria delle Grazie)

בכנסייה זו הנמצאת בסמיכות למרכז העיר צייר לאונרדו דה וינצ'י את אחת מיצירותיו הידועות ביותר – הסעודה האחרונה של ישו. זוהי האטרקציה המרכזית בכנסייה הקטנה ואחת היצירות המוכרות והמזוהות ביותר עם מילאנו ובעצם האטרקציה האומנותית החשובה ביותר במילאנו והסביבה.

חשוב מאוד – אין אפשרות להיכנס לכנסייה ולראות את הציור, אלא בהזמנת כרטיסים מראש. יש להזמין כרטיסים מראש, בעונת החורף כשבועיים לפני ובקיץ אפילו כחודש לפני מועד הביקור.

אולם הציפיה שווה, שכן מדובר באחת מיצירות האומנות המרתקות והמסקרנות ביותר שצוירו אי פעם, על ידי אחד האמנים הדגולים ביותר בתולדות האנושות. הביקור והצפייה בציור מוגבלים ל-15 דקות בלבד. למרות שציורי הסעודה האחרונה של ישו היו מקובלים לאורך הדורות כעיטורי קיר בחדרי האוכל של הנזירים וכזה הוא גם ציורו של לאונרדו, בציור הזה יש משהו ממגנט. במהלך הביקור תוכלו להתרשם מהציור שכבר בשעה שלאונרדו צייר אותו אמרו שנראה כאילו ישו והשליחים זזים לכיוון המתבונן מתוך הקיר, כלומר הציור הוא כה אמיתי וריאליסטי.

הציור עצמו עובר תהליכים חוזרים של שחזור היות ומדובר בטכניקה לא טובה בה בחר האמן הפלורנטיני הפנומנלי. ליאונרדו צייר על קיר ציור שהוא לכאורה פרסקו, אולם השתמש בצבעי שמן. פרסקאות יש לצייר בצבעים על בסיס פיגמנט, מים וטיח ולא על בסיס שמן, היות ושמן נוטה להתקלף ממצע שאינו סיבי.

הכנסייה עצמה בנויה בסגנון רנסנס מִלבנים אדומות ונבנתה במאה ה-15. במלחמת העולם השנייה פגעו בחלק גדול מהכנסייה פצצות, אולם הקיר עליו מצויר הציור המפורסם שרד. זאת כתוצאה מכך שמבעוד מועד הוא מוגן בשקי חול. בנוסף לציורו המפורסם של לאונרדו ישנם בכנסיה ציורים ופסלים אחרים של אמנים איטלקים מפורסמים.

כתובת: Piazza di Santa Maria delle Grazie

לרכישת כרטיסי כניסה און-ליין לצפייה בפלא של ליאונרדו, הקליקו כאן…

הסעודה האחרונה
לאונרדו – הסעודה האחרונה

גפנו של לאונרדו (Vigna di Leonardo)

המוזיאון הקטן הזה מעברו השני של הכביש ממול הכנסייה הוא המקום בו היה מתאוורר ונרגע לאונרדו דה וינצ'י בערבים לאחר ימי ציור ארוכים. בזמן שצייר את ציור ‘הסעודה האחרונה' על קיר חדר האוכל של הנזירים בכנסייה הסמוכה, ניתן הכרם הקטן ללאונרדו על ידי שליט מילאנו, הדוכס לודוביקו סְפּורָצֶַה ב-1498.

הכרם ניתן לו כהוקרה על הציור. לאונרדו שמשפחתו עסקה בגידול ענבים וייצור יין התגאה מאוד בכרם הקטן שלו. הכרם גם אפשר לאמן הפלורנטיני להשיג אזרחות מילאנזית ולהתגורר בסמוך אליו בקביעות. שכן בעקבות קבלת הכרם הייתה ברשותו אדמה בתחומי העיר, תנאי להשגת אזרחות.

האתר נפתח לציבור ב-2015 ובעצם מה שהשתמר ממנו הוא גן קטן אך קסום. הכרם והאזור כולו נפגע קשות בזמן ההפצצות במלחמת העולם השנייה. הכניסה לגן נעשית דרך בית אטֶלָאני (Casa degli Atellani). בית אטיליאני הוא אחד המבנים היחידים ששרדו את ההפצצות והשתמרו בדיוק כפי שהיה בימי הרנסנס של לאונרדו.

כתובת: Corso Magenta 65

 

כיכר וירג'יליו (Piazza Virgilio)

ציורים במוזיאון בררה
ציורים במוזיאון בּרֶרה

זהו לא אתר בעיר אלא דוגמא לכיכר יפה אשר מצטלבים בה מספר רחובות מגורים במרכז העיר. הסיבה העיקרית לציון הכיכר היא הסביבה המאוד נעימה של הכיכר היפה שגם קרובה מאוד לכמה אתרים מרכזיים בעיר, דוגמת הכנסייה שבה פעל לאונרדו דה וינצ'י. על כן ניתן לשלב אותה ואת הרחובות סביבה בכמה מסלולים במילאנו ולעבור בה בין האתרים רק על מנת להתרשם מאופייה המאוד אירופאי של העיר ומן הבניינים היפהפיים לאורכה.

כמו כן ישנן מסעדות רבות באזור במחירים מאוד נוחים אשר מגישות אוכל איטלקי אמיתי ומיועדות דווקא למקומיים ולא לתיירים. על כן מומלץ מאוד לעצור שם לארוחת צהרים בדרככם אל הכנסייה של לאורנדו או בדרך אל המבצר ממנה למשל. הכיכר גם קרובה מאוד לתחנת הרכבת הגדולה והמרכזית קאדורְנָה (Cadorna F. N).

 

בּרֶרה (Brera)

בּרֶרה היא שכונת מגורים אלגנטית ומקסימה בה נוכל לחוש מקרוב את חווית המגורים האולטימטיבית בעיר אירופאית תוססת זו. סמיכותה למרכז העיר מאפשרת ביקור חטוף גם מבלי לעזוב את מוקד התיירות ההומה של ליבה של מילאנו. הניגודיות בן המרכז העמוס לבין השכונה השלווה אך האורבנית, פותח לנו אופציה להתאווררות בשעת צהריים מוקדמת המומלצת לביקור בשכונה. בכל פינת רחוב יהיה בית-קפה או מסעדה קטנה. היא כולה מלאה בגלריות קטנות ובחנויות מעצבים אוטנטיות (מילאנו אלא מה?!).

השכונה נמצאת כעשר דקות הליכה צפונה מהדוּאמו, בקצה הצפוני של הפּיאצָה דלה סְקאלָה (Piazza della Scala). ליד התאטרון עולים ברחוב ג'וזפֶֶה וֶרדי (Via Giuseppe Verdi) עד שהרחוב מתחבר לויה בּרֶרה (Via Brera). משם, פשוט שוטטו ברחובות ועצרו לשתות קפה באחת מפינות הרחוב המקסימות.

בררה
עמודי השיש במוזיאון בּרֶרֵה

מוזיאון בּרֶרה לאומנות (Pinacoteca Brera)

במעלה שדרת בּרֶרה נמצא המוזיאון המכיל כמה משכיות החמדה המעולות ביותר של האומנות האיטלקית. במוזיאון מוצגים ציורים של רֶפָאל, קָרָוָג'ו ועוד מגדולי אמני איטליה. בנוסף גם יצירות של ציירים אירופאים לא איטלקים כמו רמבּרנדט הפלמי וגויה הספרדי. המוזיאון הוא בגדר אתר חובה במילאנו לחובבי האומנות. תחנת המטרו לאנְצָה (Lanza) על הקו הירוק M2 שנמצאת ליד המבצר היא הקרובה ביותר. מהצד השני של השכונה ניתן להגיע דרך תחנת מטרו מונטֶנאפּוליאונֶה (Montenapoleone) על הקו הצהוב M3. אך כאמור בּרֶרה כולה נמצאת בסמיכות למרכז העיר ולכן אפשר גם ללכת מהדוּאמו כ-10 דקות ברגל עד למוזיאון.

מוזיאון בּרֶרה לאמנות הוא אחד המוזיאונים החשובים באיטליה מבחינת האוסף שלו. מוצגות בו כמה מיצירות האמנות המוכרות והחשובות בארץ המגף

  • אל תחמיצו את ציורו של רֶפָאל “נישואי מריה הקדושה”, אחד הציורים הידועים של הצייר הפלורנטיני הפורה
  • הבניין המרהיב למראה ברקע הסצנה הושפע מיצירתו של מורו פּייטרו פֶּרוג'ינו Perugino “ישו מעביר את המפתח לפטרוס” שנמצאת במוזיאוני הוותיקן
  • אל תחמיצו גם ציורו המטורף של אנדריאה מָנְטָנְיָה Mantegna הוונציאני “ישו המת”. תיאור גופתו של ישו כולל את אחת מההקצרות המרהיבות והידועות ביותר של תקופת הרנסנס

לסיור מודרך במוזיאון האיכותי, הקליקו כאן…

טיפ חשוב!! – בכל יום ראשון הראשון בחודש הכניסה חינם לכולם. מתחת לגיל 18 הכניסה חינם. מעל גיל 65 בימי שלישי ורביעי הכניסה בעלות של 1 יורו

לאתר המוזיאון, הקליקו כאן…

בית הקברות מילאנו
פסלים בבית הקברות העתיק

 

מחוץ למרכז מילאנו

בית הקברות העתיק (Cimitero Monumentale)

מעבר לכניסה הראשית המדהימה ביופייה, יש האומרים שבית הקברות הוא מעין מוזיאון באוויר הפתוח של פסלים ויצירות אומנות. נראה כי פרנסי העיר בעבר התחרו ביניהם למי יש קבר יותר יפה. אנחנו הרווחנו בהווה מקום מקסים ומרשים מבחינה אומנותית וארכיטקטונית.

בית הקברות נפתח רשמית ב-1866 וקבורים בו לצד אנשים רגילים מהשורה אמנים, ספורטאים, פוליטיקאים ומשועי העיר שנפטרו בשתי המאות האחרונות. ביניהם המלחין ג'וספה וֶרְדי (Verdi), המנצח ארטורו טוסְקָניני (Toscanini) והסופר אלסנדרו מאנְצוני (Manzoni). בית הקברות רחב הידיים הזה נועד לרכז במקום אחד כמה בתי קברות. אלו החלו לדרוש יותר ויותר שטח במאה ה-19 בחלקים מיושבים של העיר, עקב הגידול באוכלוסייתה.

בבית הקברות ישנה גם חלקה יהודית מגודרת ונפרדת. גודלו כ-250 דונם, שדרתו המרכזית היא באורך של כ-500 מטרים. לאורכה יימצאו רוב הקברים המפוארים בין עצים ושיחים מוריקים. למטייל במילאנו בהחלט מומלץ לבקר באתר הייחודי הזה של העיר.

בכניסה לבית הקברות מומלץ לקחת מפה ולהסתובב בין הקברים הלובשים צורות שונות, כמו אובּליסק, פירמידה ופּנתאון. בבית הקברות ישנה אנדרטה עצובה לאיטלקים מתנגדי נאצים בני העיר שרובם היו יהודים שנרצחו במחנות הריכוז. בית הקברות מצוי בקרבה לתחנת הרכבת הגדולה גריבָּלְדי (Garibaldi) אך יש לו גם תחנת מטרו משלו. תחנה הנושאת את שמו – מונומֶנְטָלֶה (Monumentale) על הקו הסגול M5.

לסיור מודרך בבית הקברות העתיק, הקליקו כאן…

בית הקברות סגור בימי שני, בשאר ימות השבוע פתוח מ-8 בבוקר ועד 6 בערב

מילאנו בערב
מילאנו בערב

מוזיאון אָרְמָני (Armani / Silios)

זהו מוזיאון שנבנה בממגורה ישנה (ועל כן שמו – סילו). ג'ורג'יו אָרְמָני, אולי גדול מעצבי האופנה האיטלקיים פתח את המוזיאון בשנת 2015 לציון 40 שנות פועלו בעולם האופנה. במוזיאון ישנן תצוגות מתחלפות וגם תצוגה קבועה של כמה מאות מהבגדים שעיצב וייצר אָרְמָני לאורך השנים. לבד מכך, עיצובו של כל חלל המוזיאון הוא בקווים מודרניים נקיים, מה שנותן תחושת מרחב. המתחם כולו שייך לחברת אָרְמָני.

בבניינים הסמוכים מיטב המעצבים של החברה עומלים על הקולקציות החדשות לעונות הבאות. בנוסף, ניתן להבחין בדוגמניות באות ויוצאות מהמתחם וכן במשאיות הפורקות שמלות ובגדים אחרים כמעט בכל שעה ביום.

המוזיאון נמצא באזור התעלות (נאבילי) ברחוב ויה בֶּרְגוּניונֶה 40 (Via Bergognone, 40). תחנת המטרו הקרובה ביותר היא פורטה ג'נובה (Porta Genova) על הקו הירוק M2. לאחר מכן יש לעבור את פסי החשמלית לצד השני לרחוב ויה טורְטונָה (Via Tortona). לרדת דרומה לכיוון התעלות עד שמגיעים לכיכר ולשדרה הרחבה בה נמצא המוזיאון.

רחוב טורְטונָה הוא רחוב צר ולא גדול אך ישנן בו מסעדות רבות וכן חנויות בוטיק של אופנה איטלקית. בעיקר תיקי יד וארנקים המיוצרים בארץ המגף ובמחירים טובים יחסית. המוזיאון מומלץ מאוד לחובבי האופנה והעיצוב, ובלי קשר אזור התעלות הוא תמיד נעים לטיול.

לסיור מרהיב בכל מה שחדש באופנת ההוט קוטור המילאנזית…

כתובת: 40 via Bergognone

לאתר המוזיאון, הקליקו כאן…

מידע רלוונטי נוסף שאולי יעניין אותך:

כתיבת תגובה