איך להגיע ואיך להתנייד? הכול על התחבורה בפירנצה

איך מגיעים לפירנצה? כל דרכי הגישה 

הגישה לפירנצה היא קלה ונוחה גם למי שמגיע רק לעיר וגם למי שמטייל ברחבי איטליה. העיר נגישה בצורה נוחה באוויר, ברכבת וברכב. היות ולרוב פירנצה היא חלק מטיול ולא יעד בלעדי, מומלץ לתכנן היטב את דרך וזמן ההגעה אליה. כן את פתרונות הלינה בעיר או סביבתה.

לכל מה שרציתם לדעת על טיול בפירנצה – שופינג, אטרקציות, אתרים, מתי לבוא ואיפה לישון…

הקרוסלה בכיכר הרפובליקה
הקרוסלה בכיכר הרפובליקה

 

 שדה התעופה של פירנצה

שדה התעופה של פירנצה (FLR), נמצא בסמוך למרכז העיר, מרחק נסיעה קצר של סביב רבע שעה ממרכזה. הדרך הנוחה ביותר להגיע מהשדה לעיר היא באמצעות קו החשמלית החדש T2. קו שמגיע תוך רבע שעה לתחנת הרכבת סנטה מריה נובֶלָה (Santa Maria Novella) שבמרכז העיר.

בשדה גם שירות אוטובוס נוח, עלותו שישה יורו, והוא נוסע מהשדה לעבר מרכז העיר. לזוג או יותר, ניתן גם לקחת מונית לעבר מרכז העיר בעלות של סביב 25 יורו.

בכל אופן, לא מומלץ ואף כמעט לא ניתן לנסוע עם רכב למרכז העיר. קחו זאת בחשבון אם החלטתם לשכור רכב לטיול טוסקני מרנין. מרכז העיר פירנצה מוגבל לנהיגת רכבים, ואין מה להרחיב על נושא החניה במרכז העיר היות ופשוט אין.

ישנן טיסות ישירות לשדה זה בעיקר בעונות התיירות, פסח, הקיץ וחגי תשרי. אין קווים סדירים ישירים מתל אביב.

שדות תעופה בקרבת פירנצה

שדות תעופה נגישים נוספים נמצאים בבּולונְיָה, פּיזה ואפילו ונציה. טיסה לבּולונְיָה (בד”כ ישנם קווים ישירים מהארץ) היא פתרון טוב לגישה לפירנצה. ראיין-אייר, חברת הלאו-קוסט האירית מפעילה קווים ישירים מנתב”ג לבּולונְיָה שבמחוז אֶמיליה-רומָאנָה שנושק לטוסקנה מצפון. בדרך-כלל קו דו-שבועי ובעונת התיירות אפילו יותר. קווים אלו זולים באופן משמעותי מטיסה דרך רומא. תנאי הטיסה בחברה האירית הם מאוד בסיסיים. אולם הטיסה עצמה היא קצרה והחיסכון הכספי הוא משמעותי.

גם אם לא מצאתם טיסה ישירה לפירנצה או בּולונְיָה, אין שום בעיה לתפוס טיסה פנימית מרומא, מילאנו או ונציה. לשדות המרכזיים בערים אלו ישנן טיסות רבות שיוצאות מן הארץ. אופציה נוספת היא גם טיסת המשך דרך יוון או טורקיה.

פירנצה נוף
פירנצה – נוף פנורמי

 

רכבת לפירנצה

הגישה הכי נוחה לפירנצה היא באמצעות רכבת. תחנת הרכבת המרכזית של העיר היא סנטה מריה נובֶלָה. מיקומה הוא עמוק בתוך מרכז העיר, מרחק הליכה קצרצר מכל האטרקציות והאתרים שהעיר מציעה.

קווי רכבת רבים מגיעים לפירנצה, הן מרומא בדרום, מפּיזה במערב, או מוונציה ומילאנו בצפון דרך בּולונְיָה. רכבות מרומא יוצאות מתחנת הטרמיני ומגיעות לפירנצה תוך שעה וחצי עד שעה וארבעים דקות. הנסיעה אינה זולה אולם מומלץ להזמין כרטיסים באינטרנט זמן מה מראש ולחסוך עלויות.

נסיעה ברכבת מפּיזה לוקחת בערך שעה ומחירה הוא סביב 10 יורו לכיוון. הנסיעה מבּולונְיָה בקו שחוצה את רכס האפּנינים, עורכת סביב ארבעים דקות ומחירה סביב 25 יורו לכיוון (כמובן עדיף האוטובוס משדה התעופה שמוזיל משמעותית את מחיר הנסיעה). בּולונְיָה כמובן היא השער לצפון איטליה ומשם אפשר להמשיך הן לכיוון פֶרארָה, פָּדובָה וונציה, הן לכיוון וֶרונָה והלאה (דרום טירול ואוסטריה) והן לכיוון מילאנו והלאה (צרפת ושוויץ).

טראם בפירנצה
קן T1 של הטראם בפירנצה

 

רכב בפירנצה

העיר נגישה לרכב בקלות ומחוברת היטב למערך הכבישים המהירים של איטליה. ה-E35 שמחבר את רומא עם מילאנו דרך בּולונְיָה, עובר בסמוך לפירנצה ומבטיח נסיעה נוחה דרך נופי טוסקנה והרי האפּנינים. בבּולונְיָה הכביש מתחבר עם ה-A13 שממשיך ישר לונציה.

ה-E76 מחבר את פירנצה עם הרצף האורבאני הרחב לאורך נהר הארנו עד פּיזָה. אוטוסטראדה נוחה מחברת את פירנצה עם סְייֶנָה, זמן נסיעה של שעה ורבע, ועם האזורים הכפריים הקסומים של טוסקנה.

לכל הטיפים והמידע + הנחות על השכרת רכב באיטליה, הקליקו כאן…

 

גישה למרכז העיר

היתרון הגדול של פירנצה, וודאי לעומת ערים גדולות וחשובות אחרות באיטליה הוא מיקומה הנהדר של תחנת הרכבת המרכזית של העיר, הסנטה מריה נובֶלָה. יתרון זה מפצה במידת מה על החיסרון הגדול של פירנצה שהוא גישה מוגבלת ברכב פרטי והחניה הבלתי אפשרית בעיר.

למי שמגיע לעיר עם רכב, יש לתכנן את אופן ההגעה בצורה מדוקדקת. נסיעה במרכז העיר אסורה במשך רוב שעות היום למי שאינו תושב מרכז העיר. כמובן גם שאין שום חניה בנמצא. בנוסף, מבנה הרחובות של פירנצה הוא עקלקל, המון רחובות הם חד סטריים ומאוד צפופים. העיר בחלק נכבד מהיממה פקוקה וכלל חווית הנהיגה במרכז פירנצה אינה סימפטית בלשון המעטה.

לתכנון טיול מקצועי בפירנצה המרהיבה, הקליקו כאן…

היות ואת הטיול בטוסקנה מומלץ בחום דווקא כן לעשות ברכב (הנופים מחלון הרכבת מקסימים אבל זה ממש לא דומה למגע האינטימי עם השטח של הרוד-טריפ). ישנם מספר פתרונות מצוינים למי שמטייל עם רכב בטוסקנה ולא רוצה לוותר על פירנצה (לא שאפשר לוותר על היהלום שבכתר של טוסקנה).

ראשית, להתחיל או לסיים את הטיול בפירנצה ולקחת או להחזיר את הרכב לפני או אחרי הביקור בעיר. שנית, לחנות בסמוך לתחנת רכבת בעיירה או שכונה סמוכה לעיר ומשם להמשיך ברכבת עד לסנטה מריה נובֶלָה במרכז העיר.

חניה בפירנצה
הדרך היחידה לחנות במרכז פירנצה

מפת קווי החשמלית של פירנצה

מפת קווי האוטובוסים של פירנצה

 

פתרונות חניה בפירנצה

הפתרון הכי טוב למי שמגיע ברכב מכיוון סְייֶנָה או פּיזָה, הוא לחנות בחנייה החינמית הענקית של מרכז הקניות Ponte a Greve הסמוך ל-Viale Pietro Nenni. מרכז זה ממוקם ממזרח למרכז העיר. משם יש לתפוס את קו החשמלית החדיש T1 מתחנת Nenni-Torregalli, נסיעה של רבע שעה. מרכז הקניות עצמו נמצא בירידה ימינה מה-E35 לבאים מכיוון דרום. עלות כרטיס החשמלית הוא 1.2 יורו. יש להחתים את הכרטיס עם העלייה לקרון והוא תקף לכל התחבורה הציבורית בפירנצה למשך 90 דקות.

לבאים ברכב מצפון וממזרח מומלץ לחנות בחניית שדה התעופה או בסביבתו. משם לנסוע בקו החשמלית T2 שיוצא מן השדה. מגיע למרכז העיר תוך רבע שעה גם כן.

בתוך מרכז העיר פירנצה אין שום צורך בשימוש בתחבורה ציבורית. מרכז העיר קטן יחסית וכל האתרים החשובים של העיר במרחק הליכה זה מזה. הרחובות הצרים והפקקים יוצרים מצב בו כמעט תמיד הליכה ברגל היא מהירה יותר משימוש בתחבורה ציבורית

מידע רלוונטי נוסף שאולי יעניין אותך: